Wyszukaj w serwisie
przepisy porady dieta Show-biznes od kuchni produkty kuchnia smakoszy quizy
Gotowanie.Smakosze.pl > Produkty > Duże zmiany w sklepach Dino. Sieć odsłoniła karty w dzisiejszej gazetce [23.07.2025]
Przemysław Bociąga
Przemysław Bociąga 23.07.2025 11:50

Duże zmiany w sklepach Dino. Sieć odsłoniła karty w dzisiejszej gazetce [23.07.2025]

Duże zmiany w sklepach Dino. Sieć odsłoniła karty w dzisiejszej gazetce [23.07.2025]
Fot. Shutterstock

Obserwatorzy rynku sklepów wychwycili ciekawą rzecz dotyczącą sklepów Dino. W nowej gazetce widzimy nie tylko promocje sieci. Widzimy też zmianę strategii i otwarcie na nowych klientów.

Dino zmienia strategię (?)

Nowa gazetka Dino z promocjami dostępna jest na stronie sklepu jak co środę. Jednak ta z 23 lipca, obowiązująca do wtorku 29 lipca, wydaje się mieć szczególny charakter. Zmieniają się technikalia promocji sieci, pojawiają produkty o nowym charakterze.

Podchwycili to dziennikarze Portalu Spożywczego, serwisu internetowego, który obserwuje rynek handlu i przedstawia swoje analizy specjalistom. Ich opinia jest interesująca: „To nie tylko tygodniowa gazetka, ale zapowiedź bardziej dynamicznego i przemyślanego zarządzania półką w sieci”.

Dino „zarządza półką”

„Zarządzanie półką” to żargonowe określenie tego, jakie produkty wystawia się na sprzedaż i jak są promowane. Na czym ma polegać widoczna w Dino zmiana? Otóż pojawiają się produkty skierowane np. do młodszych konsumentów.

I tak, w nowej promocji Dino oszczędzimy pieniądze na lodach Kaktus, ale dopiero kupując dziewiąty gratis – łącznie za 12,49 zł. Dino eksperymentuje też ze smakami. Wprowadza na przykład napój Dubai Ale Jazz, nawiązujący smakiem do bardzo modnej wśród młodzieży dubajskiej czekolady, czyli połączenia czekolady, pistacji i bliskowschodniego ciasta kataifi.

Wielosztuki dla wszystkich

Drugą nowością w sieci jest większy zwrot w kierunku promocji, w których dopiero większe zakupy premiowane są zniżką lub gratisami. Nie jest to oferta skierowana wyłącznie do pewnych grup konsumentów. Makarony Kuchnia smaku czy mąka tortowa Basia tańsze są dopiero przy zakupie trzech – odpowiednio ok. 2,3 i 3 złote.

Nie brakuje też klasycznych promocji – zwłaszcza w segmencie mięsa, które kupujemy według wagi. W tym tygodniu tańszy jest boczek wieprzowy bez kości, wyceniony na 12,99. W promocji jest też łopatka wieprzowa, przeceniona z 17 bez grosza na 14,49 zł.

W kogo mierzy Dino

Dino to druga co do wielkości sieć w Polsce, która w dodatku bardzo dynamicznie się rozrasta. Jeśli rzeczywiście mamy do czynienia ze zwrotem w strategii, może się on wiązać w czasie z innym ruchem. Dino właśnie planuje otwarcie pierwszego sklepu w Warszawie.

Choć planowana lokalizacja w pobliżu Wilanowa to zupełne przedmieścia, sieć szuka także pracowników, którzy poszukiwaliby możliwych działek pod inwestycje. Widać Dino poważnie myśli więc o konkurencji na rynku, na którym dobrze zakorzenione są pozostałe dyskonty, takie jak Biedronka czy Lidl.

Wypróbuj też przepisy na pieczoną cukinię i ciasto owocowe.